NY HÖSTTERMIN

Målet förra året när jag var på sjukhuset efter olyckan var att trotsa vad läkarna sa och vara tillbaka i skolan denna dag. Just denna dag, för ett helt år sedan. 21 dagar mellan olyckan och målet. De flesta trodde inte jag skulle klara "jaja emmie, men vi ses när du är "frisk" nog att komma tillbaka". Under dessa tre veckor kämpade jag, lärde mig gå på nytt och lärde mig hur mitt liv skulle se ut de närmsta månaderna. Många gånger ville jag ge upp, men min envishet tog över och det gjorde att jag var i skolan samma dag som vi startade. Jag kom försent och gick innan de andra eftersom jag inte kunde sitta så länge, men jag var där och jag hade nåt mitt mål. 
 
Idag är detta ett år sedan och jag är taggad. Taggad på att börja igen, börja på "riktigt". Förra höstterminen var jag borta från skolan halva tiden - då jag egentligen var sjukskriven. Nu när jag så återställd jag kan bli, är jag redo för att börja och göra nian grym.
Med detta säger jag - ge inte upp och lycka till alla ni andra som ska tillbaka till skolan idag!!
 
-Utanför sjukhuset förra året, innan det bar av mot skolan!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0