OVERNIGHT OATS

En sak som är ganska hypad just nu är frukosten/mellanmålet "Overnight oat". Tänkte att jag måste testa det så jag och Maja gjorde det i fredags och åt sen på lördagsmorgonen då den ska stå över natten. Gillade det så mycket att jag gjorde en till mig och mamma nyss igen till imorgon bitti. Eftersom att jag ofta stressar runder på morgonen passar denna mig super och säkert många er med - så tänkte dela med mig av "mitt" receptet då jag gjort om det lite hehe.
 
För en portion.
1,5 dl lätt yoghurt
1 msk chiafrön
1 tsk vaniljsocker
1 dl Paulins supergröt
 
Blanda ihop allting och säll i kylen för att äta morgonen därpå. Har man inte supergröt mixen kan man ta vanliga havregryn och 1 dl bär. Enjoy!
 
Bilden ser inte jättefrestande ut men innan man äter kan man strö över kokos, bär eller nötter så blir det lite snyggare och godare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0