LCHF-KLADDKAKA

Denna kladdkaka är något så gudomligt god och enkel att göra. Jag vaken går på LCHF-dieten eller något liknande utan bara testade denna och bleve fast! När jag bakar dubblar jag allting i en form, alltså gör en dubbelladdning per kaka. Men det får ni testa er fram till vad ni tycker blir bäst. Jag gör det även i en silikonform, då den inte fastnar eller liknande i den. Har gjort lite ändringar ifrån orginal receptet, men vill ni kolla på det så hittar ni det HÄR.
Enjoy!
 
Foto cred till Matilda, som också är galen i kakan..haha! ;) 

Du behöver:

- 100 gram smör
- 100 gram mörkchoklad (brukar ta 72% anton berg choklad blandat med mörk bakchoklad)
- 2 stycken ägg
- 0,5 deciliter socker (står sötströ i receptet)
- 0,5 tesked vaniljsocker (står vailjpulver i receptet)
- OCH sen även saltade jordnötter som granering.
 
Gör så här:
 
°Sätt ugnen på 175 grader (glömmer alltid det...)
°Smällt smör och choklad i en kastrull på låg värme
°Vispa ägg, socker och vaniljsocker poröst
°Häll sedan i chokladsmeten (smällt smör och choklad) i det du vispat (ägg, socker, vailjsocker)
°Blanda ihop och lägg i en form
ºStrö på jordnötterna, jag kör på hela men i receptet ska de vara hackade. Smaksak.
°In i ugnen och grädda i 6 MINUTER - aldrig mer eller mindre. Hur stor sats du än gör så är det alltid endast 6 minuter i ugnen.
ºLåt stelna i kylen i 2h
ºÄT med gädde och bär, yummi!!
 
 
 
 
Kommerntera gärna ifall ni testar och säg vad ni tycker, jag älskar den iallafall!! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0