MATTE PRESS

Stannade och pluggade matte med Matilda, Filippa & Sofie efter skolan. Kom därför int ehem förens efter halv fem, shit vad tiden rinner iväg. Hemma sen så fortsatte jag plugga och blev så frustrerad. Matte var min FAVORIT ämne innan, det jag verkigen var grym i. Nu är jag osäker på ifall jag ens kommer få mer än E på provet imorgon & fredag. Alltid fått A & D på de andra matteproven...Redan fått mitt D denna terminen, så. Men det vill bara inte sätta sig, det vill inte fastna. In genom ena örat och ut genom andra. Bokstavligen. 
18:00 var det iallafall konfaträff där vi fick reda på all info inför Skottland resan - datum, tider, kilo, pengar osv. Så himla taggad inför resan nu, vill bara åka nununu. 
Aja ska tillbaka till pluggandet nu, see ya!
 
 - Dagens outfit hittar nu ovan. Tyckte det kändes vårigt och lätt, hehe. 

Kommentarer
Postat av: Julia

Matte har en tendens att göra en frustrerad och otroligt stressad. Jag har kunnat konstatera att det i mitt fall ofta beror på att jag har orealistiskt höga krav på mig själv, kanske gäller detsamma för dig om du är van att prestera bra med matten? Testa att sänka kraven, gör det lite bekvämt för dig, drick te och ha något gott i närheten, ta ett djupt andetag och ta det i din takt. Det brukar funka för mig! :)

Svar: precis, tack! :)
emmie kristoffersson

2014-05-21 @ 08:52:05
URL: http://juliaoflund.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0