TANKAR OM OPERATIONEN

Nu när jag opereras på tisdag vet jag inte så mycket om själva operationen eller om vad som kommer hända efteråt. Det enda jag vet är att jag blir inskriven imorgon klockan 10 och blir opererad (ifall de inte kommer in akutfall eller en sköterska är sjuk) på tisdag. Väldigt taggad på att få det gjort men sen ändå rädd för hur det kommer bli efter den. Eller ifall något ska gå fel under själva operationen, eller narkosen.
 
Har blivit opererad tre gånger innan och två av dem i Lund. Första gången då jag opererade handen, hade jag dubbelrum. Andra gången efter olyckan, hade jag eget rum. Sista gången var så mycket skönare med eget rum. Att kunna få vara själv när man ville de och inte behöva ha någon brevid sig dygnet runt. Så jag håller tummarna gånger tusen för att jag ska får ett eget rum. 
 
En annan sak är hur det kommer kännas efter operationen. Kommer jag ha jätteont? Kommer det göra lite lagom ont kanske? Hur mycket kommer jag kunna göra själv? När kommer jag kunna gå igen? Hur länge blir jag inlagd?Massa frågor som dessa surrar runder i huvudet och jag vill bara ha svar. Gillar inte att gå ovetande och bara undra utan att få svar.
 
På måndag får jag antagligen reda på allt jag behöver veta, men fram tills dess kommer jag över fundera på dessa saker. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0