SKOLAN & LÄXOR

En sak min taxichaufför sa idag var i stil med detta
- Man borde fokusera på läxorna och koncentrera sig i skolan, för att sen få bra betyg. Det är ju betygen sen som avgör din framtid.

Hur stor tankeställare som helst och herregud vad jag blev stressad. Jag fick tillbaka ett prov idag från biologi, fick ett E. Nöjd att jag blev godkänd och så men ett E ? Tyckre ju att provet gick väldigt bra och ville verkligen få tillbaks det för att se HUR bra det gick. Inte alls, kan man ju säga. Men detta var min enda chans att visa vad jag kan i biologi för denna terminen då vi nu har börjat med kemi istället. Min betyg kommer ju defenitivt inte höjas...
När det blir så här, man pluggar en massa, känner sig säker & sen får ett E..då tappar jag all lust att plugga & slita på andra läxor och prov. Blir så himla otaggad...Annars om det går bra, vill man ju uppleva den känslan igen & blir motiverad..
Lärare och skolsyster säger att skolan absoulut inte får stressa en och att man ska planera sins studier så går det bra. Men om man får 1 läxor av varje lärare blir det en massa, jag menar vi har ju 17 olika ämne...
Vill man ha ett hägre betyg än E, om ens det, så måste man plugga röven av sig på ens fritid..Men jag har andra saker jag vill göra på min fritid, efter sju timmar av skolan. Efter sju timmars av skola vill man ju defenitivt inte sitta ytterliggare fem...
Nej, usch för det nya betygssystemet som stressar en som satan. Vill känna mig nöjd och sen ha ett liv utanför skolan, men det är fan svårt. 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0