SISTA SOMMARLOVET I GRUNDIS

Att detta är mitt sista sommarlov i grundskolan skrämmer mig rejält. Att sen lämna skolan jag gått på i 10 år (!!) för att ta nästa steg och börja på gymnastiet. Skit läbbigt ju. Att lämna alla lärare, andra elever, klassrummen osv. Eftersom att jag trivs på skolan jag går på nu och trivs med mina lärare såsom klass så är jag rädd att det inte alls kommer bli så sen. Att jag kommer i en riktigt jobbig och dryg klass med över kunniga lärare som är super tråkiga. Det måste ju inte alls bli såhär, utan kan ju komma i en toppen klass med kick-ass lärare. Men tänk om inte..
Haha så inveklat men tänker som satan på detta. Att lämna detta, lämna alla som vet vem jag är och träffa helt nya människor. Just nu vet jag exakt vad jag tycker om de andra på skolan, vilken klick jag hör till och vilken "plats" jag har. Kommer ju inte veta något av detta när man börjar på gymnaiet..
 
Dock så ska det på ett sätt bli skönt att lämna detta och gå vidare. Att få en ny start och träffa nya männikor. Ny chans att göra första intrycket, att vara vem jag vill och bara få en heelt ny start. Ingen som vet vem jag är, vad jag varit med om eller ingen som vet mina misstag. Att vara närmare studenten och det "riktiga" livet. Arbetslivet. Som även det skrämmer skiten ur mig. Även läxor och prov kommer dubblas om inte till och med tripplas...
Tycker bara att det kommer bli sjukt jobbigt att lämna allt och gå vidare då jag trivs så pass bra. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0