Slovakien

Nu har jag kommit hem från Slovakien där min bror varit på hockeyläger. vi bilade ner med två andra familjer och resan ner tog 20 timmar och lika lång tid hem. har inte gjort så mycket mest varit och kollat deras is och fyspass och varit i stan där vi åt kvällsmat. men har haft det jättemysigt och lärt känna lite nya personer, alltid kul ju. vi har varit uppe i en borg, ett shoppingcenrum, ätit i prag, en heldag i Bratislava och druckit massa drinkar, virgin drinks för mig.hampus har haft det kul, lärt känna lite nytt folk och förhoppningsvis lärt sig något nytt om ishockeyn. det var en hockeyspelare som spelar i NHL som ägde hela ishallen och fixade dessa lägrena, Marián Gaborik (tror jag..hehe). tomas kopecky som också spelar i NHL, hans son var med på lägret och bröt armen så han var där lite också. 
 
vi var nere i staden Trencín och vädret var runt 30. det är kul att ha varit i slovakien nu men det är nog inget land jag direkt skulle semestra i. fanns inte så mycket att göra förutom kyrkor, borgar och sånt, vilket jag inte är jätteförtjust i.
är sjukt trött så ska sova nu, har varit uppe sedan 07.30 igår morse och bara sovit några få timmar inatt, i bilen. så skriver mer imorgon och lägger upp lite bilder. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0