VILKEN SKUGGA ?

Beroende på vilken ögonfärg man har, kan man använda olika skuggor som passa olika bra från ögonfärg till ögonfärg. Alltså gäller det att framhäva din egen ögonfärg med rätt nyans på ögonskuggan. Här under kommer en liten generell guide som du kan följa för att hitta rätt i skugg-världen!
 
GRÖNA ÖGON:
Jag har själv grön ögonfärg och är ni som mig eller har melerade ögon så passar de flesta färgerna. Så vilken färg du än väljer kommer de passa med dina ögon, vilket är toppen! Men en färg som passar lite extra bra och framhäver lite extra är lila.  
 
BLÅA ÖGON:
Om du är en med blåa ögon så ska du helst använda varma toner för att framhäva dina ögon, och exempel på nyanser är orange, rosa, rött och rostfärgat. Du kan även skapa en snygg kontrast till dina ljusa ögon genom att lägga en svart eyeliner längs fransraden. 
 
BRUNA ÖGON:
Har du bruna ögon så är jag till en början extremt avundsjuk då jag tycker det är så otroligt snyggt. Men för att prata om nyanser som passar och framhäver, så är det kalla toner som gäller. Blått, kalla lila toner eller grön är perfekt för dig. Om du verkligen gillar varma toner så kan du använda dig av dem med och istället applicera en ljust skimrande skugga över för att få en kallare effekt.  
 
 
 Hoppas att detta hjälper er att hitta den perfekta skuggan just för er!
Slängkyss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0