FEM KAMP MED JOBB

Började dagen med att alla niorna samlades i aulan för att få lite information om gymnastiet. och sen efter det var det två fysiklektioner med lunch emellan. Sen var det dags för milen. Sista milen, och det är inte ett dugg sorgligt - haha, men fett onödigt.. De allra flesta gick den och vissa hade även med sig snacks..haha. Jag gick iallafall med Maja, Sofie och Nina. Vi hade riktigt kul och bara pratade oss igenom hela milen med massa "ordlekar" osv. Riktigt lyckat och vi klarade de inom tidsgränsen vilket var ännu bättre, wiho! Jag och Sofie gick sen tillbaka till skolan där vi satte oss ner och bara tog de lugnt innan vi tog våra saker och gick hemåt. 
 
Hemma sen så duschade jag lääänge i varmvatten, fixade mig, drogade värktabletter, åt och gick sen till bussstationen där jag träffade upp tjejerna från min team på jobbet. Vi åkte in till Lund där vi träffade vår reginonschef och gick till en skola där alla team träffades. Började med beröm från anhöriga, vilket är så kul att höra! Och sen började femkampen, där vi skulle känna lite hur det var att vara äldre.Vi fick ögonbinder - för att känna hur det är att tappa/förminska synen. Öronproppar - För att känna hur det ör att höra dåligt, så att vi istället skulle läsa läppar. Och de som sa saker övade på att artikulera. Körde charader - För att använda kroppen. Fick en massa ord - För att testa minnet. Riktigt roliga stationer, och det roligaste av allt var att vi vann. Vi vann hela grejen och fick varsin biobiljett.
Super kul, men är såå himla trött i mina ben just nu och vill bara soooova. Men först blir det Ph, hehe. 
 
- Alla från teamet var inte med, men här har vi oss som var med!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0