MINA MÅL MED TRÄNINGEN

Som ni vet har jag tagit tag i träningen igen, vilket verkligen är super skönt. Hållit en lite strikt kost innan jag även började med en juice detox (som jag kommer göra ett inlägg om senare). Försökt dämpa mitt sötsug och suget efter att alltid vilja äta när jag är uttråkad. Min vikt går väldigt mycket upp och ner, vilket är jobbigt men beror på mig själv. MEN jag tränar inte för att jag vill gå ner i vikt och bli supersmal. Nej, jag har ett helt annat mål och tränar för andra saker. Visst, jag vill gå ner liiite i vikt men det är inte det jag strävar efter.
 
För det första mår jag bättre i min kropp när jag tränar och rör på mig. Annars sitter jag bara stilla, vilket är dåligt för mina leder. Dem behöver träning för att komma igång och mjukas upp lite. På mornarna behöver jag ofta gå lite för att få igång min kropp. När jag rör mig motverkar jag den funktionsnedsättnngen jag annars får med tanke på reumatsimen. Vissa dagar är min kropp dock så stel och jag har så pass mycket värk att jag inte kan röra mig, ibland inte ens ta mig ur sängen. 
 
Det finns vetenskapliga bevis på att om man rör på sig mår man bättre. Man ökar sin självkänsla, blir på bättre humör, får bättre sömn och mer energi, samt minskas risken för stress och depression. Jag känner själv hur mycket bättre jag trivs i min kropp och som mig själv när jag tränar och rör på mig. För hur kämpigt det än varit så tar det slut och då känns det så himla grymt! Så för det andra mår jag mycket bättre som människa och känner mig stolt över mig själv och över vad jag klarat. 
 
Sen vill jag även träna upp min kondition, bli tightare i kroppen och bygga muskler. Vill ha bättre kondition för att klara av vardagliga saker men även för att ha orken att kunna vara ute och springa, då jag verkliegn älskar det. Mitt allra största mål med min träning är att jag vill ha en tightare kropp, ha kvar mina kuvor men vara tightare. Vill kunna visa mig själv i bikini utan att börja leta efter något som kan täcka mig eller slänga mig över handduken. Vill känna mig bekväm i min egen kropp, och det är det jag vill uppnå när min kropp blir tightare. Att känna mig trygg i min egen kropp. 
 
Att bygga muskler är också en sak jag vill åstadkomma. Vill vara stark, inte bilda så mycket muskler att jag är på väg till bodybuilder. Utan vill mer skaffa lite halvosynliga muskler, om ni förstår. Muskler som inte är det första man ser, men man kan ändå se dem en aning. Vill se fit ut. Och vill kunna använda musklerna, vill inte känna mig svag.
 
 
- Filippa och jag för ett tag sedan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0