TRÄNINGS MOTIVATION

Har länge saknat en riktig motivation och inspiration till att träna. Men efter att jag varit ute i skogen med Sofie blev jag så motiverad och det är så skönt. Vill bara gör nyttiga/bra grejer & inte bara titta film. Vilket jag annars t´har en tendens att göra...Så idag när jag låg ute och solade kom jag fram på en lista över saker man kan göra för att bli motiverad - som jag tycker iallafall. Ska börja lägga upp massa flera motivation/inspirations bilder nu både för er och mig själv. 
Hoppas ni gillar inlägg som dessa!
 
Snacka men en kompis och peppa varandra. Peppa peppa peppa, hjälp varandra att inte falla i gamla vanor. Och beröm varandra när ni gjort något bra och stått imot något. 
Kolla upp konton på insta med motivation/inspiration bilder. Tex sök på fitinspo så kommer en massa bra konton upp. Följ många så att det kommer upp lite då och då i nyhetsfältet. 
 Sätt upp mål, rimliga mål. Tex kunna springa 5km på 20 minuter, få fastare mage eller orka springa en viss sträcka utan paus. Och sen ett datum då detta ska vara uppnått. 
 Sök bilder på weheartit, en sak jag ofta gör för att bli lite extra motiverad om jag en dag inte alls är tagg. 
♦ Ha snygga träningskläder, hjälper så sjukt mycket. Man vill bara springa/gå runder och visa upp dem då, så det är ett plus.
 Börja lägga till lite träningsbloggar i din dagliga dos av bloggar. Där kan du få en massa tips och bli motiverad till att använda dem. 
♦ Kolla träningsvideos på tex youtube. Där kan finns massa bra övningar som dem även visar hur man gör korrekt för att inte skada sig.
♦ Gör en kick-ass musik lista, med riktiga pump låtar. Orkar mycket mer med dem och blir helt fulld med energi.
 Kolla upp bra quotes, som verkligen beskriver vad du vill uppnå eller hur du känner. Även dem kan få en att hålla ut längre, att tänka på dem när man håller på att ge upp. 
♦ Sätt en motiverande bild som bakgrundsbild på datorn/telefonen. Så när du egentligen ska in och kolla instagram för 27 gången denna minuten eller se om den där superbra serien, går en runda istället. 
♦ Leta upp före/efter bilder, det tycker jag ger en massa ny energi till att lyckas och börja träna. För att en dag själv ha sådana bilder, och vara stolt över vad jag uppnått. 
 Lägg upp ett schema, så du inte bara kör när du känner för det eller har extra tid. Har du ett schema är det mer troligt att det blir av och man känner sig så duktig. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0