SERIER

Jag följer en massa serier - alldeles för många egentligen. Men det är så himla kul att få leva sig in i deras liv en stund och även bara följa det utifrån ibland (även om allt är påhitt, medveten om det). Jag älskar iallafall det. Så tänkte betygsätta, göra en super kort intruduktion om vad dem handlar om och vad jag tycker om dem. Har säkert glömt någon men dessa komemr jag på just nu iallafall. Hoppas ni gillar denna sorten av inlägg. 
 
Mainstream serier jag följer/följt :
Gossip girl - Huuur bra som helst och man leever verkligen för den serien. Såg klart hela serien väldigt snabbt & var heelt besatt. Helt och hållet beroende. Hur kul som helst att alla såg den så man kunde prata en hel del om det med. Serien handlar kortfattat om en hemsida som skriver en massa skvaller om ett gäng bästa kompisar. Även en liten fashion serie.
10/10.
Pretty Little Liars aka PLL - En spännande och kul serie jag ser med mina puddingar (Matilda, Filippa & Maja). Vissa avsitt är hur bra som helst medans vissa är ganska värdelösa..Är inte lika "fångad" av denna serie, vilket kan bero på att det bara kommer ut ett avsnitt i veckan, men ändå. Den handlar om fem bästa kompisar där en dör och de andr afyra för en massa trakasserande sms av -A. Vill inte skriva mer än så då jag säkerligen avslöjar en massa saker...Ett minus för att en karaktär bytar skådespelare oftaaaa..
7/10.
Ravenswood - Kanske inte lika mainstrem som dem andra men ändå. Den är en "spin-off" serie till Pretty littel liars här ovan. Kan vara riktigt läsig, hehe jag kan vara lättskrämd men jag tycker den är lääskig. Punkt. Iallafall så är det en stor roll från PLL som åker till en annan stad för att hjälpa en tjej. Sen blir allt invecklat...Tycker att hanldingen kan vara en hel del invecklad den med så det gäller verkligen att man är med hela tiden för att hänga med i handling. 
7/10.
The Vampire Diaries aka TVD - En av mina älskade serier med overkliga varelser i, hehe. Den är en super bra serie men som dock blivit sämre och sämre. Även denna en hel del invecklad, den är fortfarande bra men ändå. Serien heter lixom "Vampyrens dagbok" men dit jag kommit har dem slutat skriva i sina dagböcker. Så well well, är lite känslig maybe. Men älskar dock hela serien fortfarande,lite dubblemoral här men ändå.
9/10.
 
Andra serier jag följer :

New Girl - Handlar om en tjej som flyttar in som en roommate hos tre killar & alltd det tillhör. En hur rolig serie som helst & älskar verkligen den. Har inte sett den på ett tag nu då jag inte kommer ihåg vilket avsnitt jag är på...Men tänkte fixa det nu på lovet. Anyways så är det en otroligt skön serie. Ett litet plus är att varje avsnitt bara är runt 20 minuter långa, vilket gör det lättare att se i taget...hehe. Ett minus även här för att dem bytar skådespelare dock...
9/10.
Orange Is The New Black - Även denna är en hur skön serie som helst om en tjej som hamlar i fängelse där hon får lite problem..Hur klockrena karaktärer som helst och även denna är roolig. Blir riktigt irriterad på vissa av karaktärerna & totalt älskar vissa..Lääängar så efter nästa säsong som kommer ut nu i vår. Excited. Negativ med den är att varje avsnitt är runt 50 minuter långa..
9/10.
Teen Wolf - En till serie med overkliga varelser i, dock lite andra än i TVD. En super serie som jag längtar efter varje avsnitt som kommer ut. Serien har en speciell stil, vilket är att den är väldigt mörk. Allting är väldigt mörkt..Finns en heel del olika supernaturliga varelser (massor !!). Ingen aning överhuvudtaget hur jag ska sammanfatta handlingen men denna serie handlar om en kille som blir biten en natt i skogen och blir en varulv. Han blir kär i den nya tjej, vars familj är varulvsjägare. To be continued...haha men kommer avslöja allt om jag skriver mer om handlingen. 
9/10.
Hawaii Five-0 - En serie som CIA, NCIS osv. En grupp av perosner som löser brott alltså. Älskar alla sånna serie och speciellt denna för karaktärernas band i filmen, haha. Lixom hur dem aggerar för varandra..anyways så är det är serie som är hur bra som helst. Man kan hoppa in mitt i serien men då får man bara ut brottet ur det. Ungefär halva varje avsnitt handlar om brotten & halva om deras personliga liv. Kluddade nog en del men den är awesome!
10/10.
90210 - Kollar denna serie med min amiga Lina, så den är lite speciell på det sättet. Kollar endast den när vi har maraton - även om det finns en massa avsnitt ute som bara väntar på att vi ska se dem. Den handlar om en grupp vänner på high school - collage och deras liv...Deras problem, framgångar & kärlekar. Det är det, men den är riktigt bra, verkligen. Började kollade denna serien när vi hade en "Hejdå-sleepover" med Hannah innan hon flyttade till Wales. Och den är hur grym som helst + får mig att tänka på Hannah när jag tittar på den. Hur som helst så spårade detta lite, men serien är braa.
10/10.
Awkward - Jenna är en tjej som hamlar i en olycka och får en stämpel som "självmordsbarn" efter detta, så folk tror det var ett självmordsförsök. Efter detta blir det en massa nackdelar & fördelar. Trubbel med killar, en massa. Älskar karaktärerna i denna serien också då dem har varsin stark personlighet. 
8/10
The Originals - Även denna är en "spin-off" fast av The Vampire Diaries. Den handlar om just "the originals" - vampyrerna. Dem ska ta tillbaka en stad dem innan ägen och så blir det en hel del backslag. Vissa avsnitt är bra men inte andra...Jag gillar den, men den är kluddig ibland. Även här är det fler supernaturliga varelser än vampyrer..hehe. 
7/10
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0