Mitt dagliga smink

Tänkte göra ett inlägg där jag visar vilket sminket jag dagligen brukar använda, hur jag använder det och va de kostar. detta är det sminket jag använder, varierar ibland men för det mesta är det detta jag har. ibland använder jag inget smink alls, ibland bara mascara eller något annar och ibland allt detta. 
 
// nu när jag är lite brun så använder jag en BB cream från garnier som heter  miracle skin perfector. jag har färgen medium.//
// ibland användre jag även en foundation från max factor som heter miracle touch. I denna har jag färgen Warm almond, 45. köpte den i spanien men här i sverige kostar den runt 155 kr och finns att köpa på tex kicks.//
 
// en rouge/bronzing från oriflame, använder jag nu efter att min andra tog slut. dessa var exclusive ediyion så finns nog inte längre att köpa. mäket där är giordani gold och heter natural radiance.//
// ett helt vanligt compakt puder från claudia i färgen medium beige. kommer inte ihåg var jag köpte det men det finns att köpa på tex eleven.se för 60-70kr. //
 
// en mousse foundation från maybelline new york i färgen 020 cameo, använder den ibland som en concealer och inte som en foundation.innan använde jg den som en foundation och man blir väldigt matt av den. finns på tex kicks för 139 kr //
// en concealer som jag ibland blandar med foundationen över.  fägen på denna är rose beige 04. vet inte var den finns att köpa och vet inte riktigt priset. //
 
// en mascara från the body shop som jag tycker är riktigt bra får mycket volym och är bara sjukt bra. kostar 155kr //
// en mascara som sepererar fransarna bra och ser väldigt naturlig ut. hypnose, doll eyes från lancome finns att köpa den med på kicks för 320 kr //
// en till mascara frpn maybelline som den med ger volym och är grym. the falsies, feather-look. finns på kicks, cubus osv för 145 kr ungefär. // 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0